کد خبر : 660
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۴۹

بهرام بهادری:

مسجدسلیمان بزرگ،شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت ها

مسجدسلیمان بزرگ، شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت های توسعه مسجدسلیمان فعلی دو مقطع زمانی بسیار متفاوت با وضعیت فعلی را تجربه کرده است،شهری که یک بار در دوران ایلامیان و تحت عنوان پارسوماش، دورانی پررونق را تجربه کرده است و دگر بار در دوران پیدایش نفت(ابتدا قرن ۱۳ هجری شمسی) ،دیاری

مسجدسلیمان بزرگ، شهری به قدمت تاریخ ولی با حداقل زیر ساخت های توسعه مسجدسلیمان فعلی دو مقطع زمانی بسیار متفاوت با وضعیت فعلی را تجربه کرده است،شهری که یک بار در دوران ایلامیان و تحت عنوان پارسوماش، دورانی پررونق را تجربه کرده است و دگر بار در دوران پیدایش نفت(ابتدا قرن ۱۳ هجری شمسی) ،دیاری پیشرفته، متمدن، پررونق و با حداکثرامکانات و زیرساخت ها بوده است و به همین دلیل لقب شهر اولین ها را به خود اختصاص داده است.
اما اکنون همین دیار به دلیل عدم توجه و پیگیری شایسته، به شهری با حداقل امکانات تبدیل شده است.
شهری که به درستی به اولین ها معروف گشته و الحق صاحب اولین زیرساخت ها از جمله راه های ارتباطی مناسب، نیروگاه، فرودگاه، راه آهن، تصفیه خانه آب و فاضلاب، اماکن وزشی و فرهنگی و ……بوده ، در حال
حاضر با وجود طرحهای مختلف محرومیت زدایی و توجه ویژه دولتمردان به برخی مناطق محروم، دارای کمترین بهره مندی از زیرساخت های ضروری است. شهری که نه تصفیه خانه فاضلاب دارد نه فرودگاه
و نه خط ریلی و حتی جاده دسترسی مناسب به هیچ کدام از شهرهای اطراف را ندارد.
راه ارتباطی مسجدسلیمان به اهواز با ترافیک قابل توجه آن، بدلیل وابستگی بیش از حد چهارشهر به امکانات مرکز استان، از این بین، کانون توجه دغدغه مندان و شهروندان و ناامن ترین و خطرناکترین مورد از موارد ذکر شده به حساب می آید که سالیانه، علاوه بر هدر رفت وقت و انرژی زیاد، محل قتل و عام بهترین فرزندان این مرز و بوم بوده و هست.
در مقابل این اتفاقات متاسفانه فقط شاهد شعارهای فریبنده در
مورد اجرای پروژه جاده ی میانبر و همچنین وعده های عوامفریبانه در مورد افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان هستیم و عملاً تاکنون بهره برداری از این دو پروژه ی مهم محقق نشده است و همچنان باید شاهد تصادف های وحشتناک در جاده ی موسوم به جاده ی مرگ باشیم.
وضعیت جاده های مسجدسلیمان به شهرهای لالی، اندیکا، هفتکل، ایذه و شبکه های ارتباطی درون شهری ۴ شهر یادشده نیز بسیار نامناسب و غیر استاندارد بوده و مستلزم توجه جدی تر مسولین استان خوزستان می باشد.
امید است به همت مسئولین محترم شهرستان و استان خوزستان و به خصوص نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی شاهد اتمام جاده میانبر و افتتاح فرودگاه مسجدسلیمان در کمترین زمان ممکن و توجه جدی به دیگر زیرساخت های ارتباطی باشیم.
۸ فروردین ۱۳۹۹ /بهرام بهادری بیرگانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.